woensdag 8 mei 2013

Waar was ik en waar is de leeuw?

Het is lang stil geweest op mijn blog. Sinds vorig jaar sukkel ik behoorlijk met mijn gezondheid. Alle kwalen en kwaaltjes hebben allemaal te maken met een continue vermoeidheid. Het maken van kaarten en scrappen was een te grote opgave. Met wat aanpassingen en improvisaties gaat het nu wel een beetje. Vandaar de stilte op mijn blog.

De grote doorbraak in mijn scrappen is de aankondiging voor de scrapbookkampioenschappen 2013 van Creabest. Ik vond het vorig jaar zo leuk dat ik de uitdaging dit jaar weer wil aangaan. (Sorry mannen als er alweer een boterham ligt.) Mijn eerste LO is een feit. De eerste opdracht behorende bij de voorpret die Creabest heeft met ons, is het gebruik van oranje op de LO. Omdat de kinderen met koninginnedag gesminkt wilde worden en het een paar leuke plaatjes opleverde heb ik gekozen voor het thema koninginnedag voor mijn oranje opdracht.

De leeuwen en de titel  heb ik met de silhouette in spiegelbeeld uit het oranje cardstock gesneden. Ik verwijder alleen die delen die ik niet op mijn achtergrond vel wil hebben. Op deze manier kan ik lijm aanbrengen op zelfs de kleinste onderdelen zonder dat het van z'n plaats schuift. Als de lijm eenmaal is aangebracht leg ik het achtergrondvel erop en verwijder het geheel dan pas van de snijmat (let op dat alles wel zo droog is dat het niet weer direct loslaat van de achtergrond.

De kroon heb ik ook met de silhouette gesneden. Eigenlijk was deze bedoeld als 3D-project. Voor de verandering heb ik de journaling eens met de hand geschreven. Al met al geen ingewikkelde LO, maar voor mij is de kop eraf. Hopelijk haal ik het hele kampioenschap uit. Duimen maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten